29 mars 2007

Stövlar

En av de riktigt fina, varma och soliga dagarna i början av mars var jag och Alexander redo för en härlig promenad. Väskan var packad med dricka, mackor och frukt. Extra kläder till Alexander fanns också med i vagnen. Pappa Uffe var på hockey i Leksand, nu var det bara Allemannen och jag som skulle på upptäcksfärd utmed vackra Edsviken.

Vi parkerade strax nedanför vårt hus och gick mot vattnet, tittade på sanden, vattnet, skräpet från sjön vid strandkanten som blåst in med sista stormen, fåglar och fina stenar. Jag tog fram kameran och tog en serie bilder på Alexander när han tittade på de små krusningarna vinden gjorde på vattnet. Alexander förflyttade sig in mot träddungen. Jag fotade och tänkte 'wow, det blir fint att scrappa sen' =)

Jag registrerade hur det blev en sådan otroligt snygg bakgrund till fotona när Alexander stod i vattenpölen. 'Se så, le lite istället, Alle!' Men han grinar illa, till slut klagade han högljutt när det rann vatten innanför stövlarnas kant... Oj oj oj, det var nog 2 dm djupt i den stora vattenpölen.

Tusan också, det var den promenaden, jag hade inga extra skor med till honom. Det var ju så fint väder och allt, men gladast var nog ändå Alexander när han fick sitta barfota i vagnen. Tur att vi inte hade så långt hem sen annars hade det nog blivit förkylt.


Hade ett vanligt Bazill i blå nyans som grund. Målade på med ritkol som skulle föreställa ringar på vatten. Sen hade jag några gamla bitar mönstade papper som jag hade som små ramar kring fotona. Ritade ett par stövlar och målade med akryl och tusch. Sen målade jag svart akrylfärg på chipboards och hade på stickles glitterlim och lite blå floss.

Tyckte dock det saknades något i LOn så jag målade dit de två hoppande barnen med akrylfärg också.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: