16 mars 2007

Nybadad

Hur mycket jag älskar detta fotografi!!!!!!! Alexander var inte så gammal och hade precis lärt sig tycka om att ligga och plaska på botten av badkaret. Sen tog vi upp honom och torkade honom och den lilla kroppen är så mjuk och helt underbar, inlindad i badhandduken (fast gossen gillade förstås inte torkningen lika mycket som badningen). Fram med kameran och pang, ett intressant ögonblicksmoment var dokumenterat!

Återigen använde jag dessa sagolika papper från Basic Grey: Blush Double Dark + Dasher Snowfall polar blue.

Eftersom nybadad var temat och Alexander har den där blicken som tittar ut åt höger ville jag spinna vidare på det. Det blev bubblor i olika färger och storlekar. (Tack 'clara' för de svarta ringarna...) Jag hade också lite stickles på för det glittriga som man ser i bubblor.

Rubriken gjordes med något utstansat alfabet (vet inte vilket). Jag satte fast dem med häftapparat över band som matchade färgerna i 'badvattnet'.

Eftersom det fortfarande saknades något ville jag ta en badanka och måla i akvarell. Sagt och gjort. Men det saknades fortfarande något, jag ville ha en applikation som gick lite på tvären, därav metspöt som har ett flöte i hjärtform. Jag highlightade applikationerna med svart tusch.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: