12 mars 2007

Skummet yrde

Den här harmonerar inte alls. Jag kan inte se vad som är den felande länken, men något är det med den här LOn som stör mig rejält. Jag laddar upp den ändå :)

Alexander fick ett grönt paraply som han lekte med. Men jag valde att ha bilden som svartvit (varför kan jag undra själv?). Tror nog hela LOn blivit mer effektfull om paraplyet hade varit grönt...

Sen ville jag att något skulle spruta vatten på honom, så han kunde skydda sig med paraplyet mot vätan. Då kom valen med in i bilden. Valar lever i havet. Ok, havstema blev nästa steg. Valen tillverkades hastigt med akvareller. Vattnet fick spruta upp i en enorm fontän (Basic Grey Dasher).

Sedan fick det bli böljande vågor med olika mönstrade papper. Jag ändrade säkert tio gånger innan det här blev resultatet.

Men fortfarande saknades något och jag la till olika fiskar i akvarell, samt lite små havsdjur (snäcka, Daphnia, hoppkräfta, kisellager osv [är man biolog så är man]) med svart tuschpenna. Maneten gjorde jag på sådant där halvtransparent papper.

Då kom ideén med det svarta nätet till. Det skall alltså föreställa ett fiskarnät även om det är för tätt, men vad har vi fantasin till - föreställ er :)

Texten fick jag av en ren slump när Alexander samma dag började sjunga på visan när jag hämtade på dagis. Han sjöng den hela kvällen och i badet. Då var det inget snack om att den skulle med på LOn.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

1 kommentar:

Scrapangel sa...

Jag tror det är själva fotot som jag stör mig så väldigt mycket på. Tror jag nu när jag kollar så här...

Kommetarfunktionen funkar iaf. :) Tur det.