12 mars 2007

Pia Anno 2007

Ville göra någonting med mig själv. Tidigare LOs var nästan alltid på sonen.

Tog två bilder av mig själv och "misshandlade" dem rejält genom att edgescrapa dem, ha på fluidchalk, rista, riva, vika och "rulla upp" kanterna på dem. Dessutom råkade en kopp stå på det översta fotografiet så det blev ett lite häftigt märke i form av en rosa ring... (min gloria? hahaha).

Som bakgrund användes Basic Greys Fruitcake *så fint*. Det kändes nästan som en straffbar handling att gå så hårt åt på pappret som jag gjorde. Rev, rullade upp kanter, fluidchalks, tryckte ihop det i handen.

Jag doodlade även lite på pappret och satte på några små bitar papper som jag tyckte gav det hela ett ännu mer sjabbigt intryck. (Nu undrar säkert en del av er varför jag vill ha ett sådant misshandlat och sjabbigt papper till min egen LO... vet inte själv faktiskt...=)

Jag försökte mig även på ett litet självporträtt i form av den sittande kvinnan. Målat på akvarellpapper med, ja just det, akvarellfärger. Börjar liksom bli mitt signum?

Rubriken skrev jag med en svart glazepenna.

Olika spännen fick hålla fast det gröna bandet. Jag satte på Ringz och brads. Däremellan trädde jag på små svarta handrivna lappar på svart björntråd. Det var lite pyssligt men funkade bra. Jag fäste lapparna mot baksidan på en gång, men det var inte så optimalt att fästa dem med 3D-kuddar innan jag väl hade bestämt deras slutliga placering. Jag ville flytta dem lite i höjd/bredd och det strulade till det hela.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: