16 mars 2007

Kloka ord


De 'kloka orden' är faktiskt sådana som Alexanders farmor och farfar har sagt. Det här var ett försök att skapa något annorlunda, men jag är inte så nöjd med resultatet. Detaljmässigt är det ok, men helheten stör mig.

Till grund använde jag Bazill kartong. Jag klippte ut rundlar som jag embossade med silver i olika mönster. Sen klippte jag ut applikationer från Gin-X pappret He sings at weddings, det var så fina knapp-mönster som var intressanta i sig. Sen sydde jag på fotona och applikationerna.

Rubriken gjordes med klistermärken från Ki Memories wild thing cookie cutter letter stickers.

De goda råden skrev jag ner på papper och satte fast med små hållare (från gammaldags korsetter) och häftade ihop, fästade på vanligt snöre. Råden var följande:

  • Var dig själv
  • var snäll
  • bry dig om andra
  • tro på dig själv
  • var ärlig
  • ha egen vilja
Gulligt och bra, tyckte jag!


--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: