12 mars 2007

Smaksak

Den här var given. Alexander var drygt halvåret när han fick en sån där tygbok från någon bokklubb. Det var inte så mycket bläddra och titta, utan mest bara trycka in i munnen och smaka. På bilden ser det verkligen ut som om han anstränger sig till det yttersta för att få in den där tygflärpen *hjärtat*.

Jag ville att han skulle ligga på en bokhög, så den gjorde jag i akvarellfärger och kompletterade med olika pigmentliners, glazes osv. Nappen fick ligga högst upp eftersom det annars var den han alltid hade i munnen ;)

Bakgrunden är någon Basic Grey i grått. Det var en slump att jag hittade det pappret, det matchade min gråa bakgrund på boktraven nästan perfekt. På den här scanningen ser man dock det inte lika bra som på den verkliga LOn.

Sen ville jag fixa till Alexanders huvud på något vis. Fotografiet kapade några centimetrar på honom, det blev en sån ful kant så den ville jag gömma på något nice sätt. Därav kom det sig att jag gjorde ett tält i beduinstil med fransar, tofsar och hela köret. Tältduken är ett sådant där halvtransparent papper med mönster på, vet inte vad det kallas (någon?).

Ett tag tänkte jag klämma dit en vattenpipa också, men nä, det är ju ändå en LO om ett liten bebis...

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: