28 mars 2007

LOVE

Det är ju vår, och då ska väl kärleken ligga på lur??? Ja, det gör den alltid för mig i och för sig *fnissar lite* och det är jag glad för. Men jag passade på att göra en LO om kärleken bara för att jag såg dessa härliga stenar och ville skriva något fint med dem. Så här blev det...


Som grund hade jag Rusty Pickles Bride/Buttercup - det är ju så otroligt snyggt med det där mattsvarta!!! Jag sydde runt det underbara hjärtat med röd raksöm 2 ggr.

Tog fotot med LOVE-texten och satte på den där fibriga röda tråden och en annan svart tråd utanför. Klistrade dit texten och trådar och fäste med lite extra brads och knappar. De svarta knapparna som är gamla och iklädda svart tyg är från Uffes farmor *tack i himlen*. De var underbart vackra som de var, men jag valde att sätta på floss som extra färgklick.

Scribblade lite med ritkol och gjorde även händerna som håller varandra i kol. Hjärtat tog jag ut med sax på filttyg, i rött och grått. Sydde ihop och satte fast lite 'röd fibertråd' omkring också. Eftersom jag heter Pia, och tycker att det mesta är för prydligt och strikt, gick jag lös med ritkol på tyget och svärtade ner det hela. Jag ville ju ha en skabbig känsla, lite så där smutsigt och ändå romantiskt. (? hur det nu går ihop?)

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: