12 mars 2007

Mammalycka

Detta var min absolut första LO jag gjorde. Den var dubbel och jag använde mig av all min kreativitet. Detta var i januari 07.



Jag har ingen koll på vilka papper jag använt. Däremot vet jag hur jag tänkte när jag gick tillväga och gjorde den här.

Jag ville ha med de två bilderna på Alex och mig. De är från hans första år (2004) när vi fortfarande bodde i Karlstad. Jag ville skapa ett böljande landskap med olika färger i rosa/lila. Jag satt och rev i fina papper och kände mig grymt nervös över det! Haha.

Fram och tillbaka testade jag och det tog lååång tid innan jag vågade limma ihop allt. Sen när det steget var gjort ville jag sy, och gjorde det på symaskinen, glad i hågen och lite hej vilt runt kanterna.

Sen blev det dags för hjärtan som tillverkades i hårdakvarellpapp och målades. Knöt fast björntråd runt brads och sedan runt alla hjärtan. Blommorna satte jag dit i samma veva.

Det var fortfarande alldeles för tomt ovanför, då gjorde jag de där lapparna som sitter där. Jag drog med kniv runt kanterna (hade ingen edgescraper ännu :) och eldade över öppen låga för att få ett lite smutsigare utseende. Tusan, det var svårt. En lapp brann nästan upp helt innan jag fick stopp på elden :o Maken kom in och undrade va tusan jag höll på med, det luktade ju brandrök över hela lägenheten! Eldar lite, sa jag försiktigt och försökte förklara det fina med att elda på papper och göra en LO. Han ville inte alls förstå - konstigt?!

Ja ja, sen klistrade jag dit eländet och skrev lite på dem, satte fast med tråd osv.

För att vara den allra första LOn är jag väl ändå rätt nöjd.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: