12 mars 2007

Ögon

Det här var den första enkla LOn jag gjorde, några veckor efter att jag startade med scrapbooking i januari 07. Jag hade bara gjort 7 dubbla ditills, så det kändes lite skumt att göra en enkel. Kändes lite futtigt på något vis.

Scanningen är inte heller av bästa kvalitet. Jag kan bara inte få till det bättre än så här, men så är nog också LOn rätt sned och vind i sig ;)

Jag hade ett gammalt foto på Alexander från hans första sommar, Karlstad sommaren 2004. Han var nog bara 4-5 månader gammal på bilden. Jag gillar den för att hans ögon ser så jätteblå ut, och det är lite suddigt över pannpartiet. Ger en dimmig look helt enkelt.

Jag använde mig av längre och smalare papperremsor som jag edgescrapade. Jag tänkte mig en tudelad LO med enfärgade papper på ena halvan, och mönstrade randiga papper på andra sidan. Ingen fluidchalk ännu, det hade jag inte förstått vad det var...

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: