14 mars 2007

Katter

Vi hade 3 katter för många år sedan. Titti var en liten fin dam som var noga med vem som fick klappa hennes helsvarta kropp. Harveys var hane och superkelig, det är han som är i mitten och rätt så mycket vit i pälsen. Titti var svartvit och lite svårflörtad med andra. Hon var alltid mig närmast, gu vad jag saknar henne!

Det här var min andra LO och jag ville arbeta med svartvita bilder.

Jag hade svart cardstock som grund och valde att sätta något färgglatt papper som kontrast på sidorna (KI Memories Wild thing flutter). Hjärtan var ju precis vad de små liven var för oss!

Fotona sattes fast med både limstift och sedan broderade jag med passande nyanser i rosa och lila. Jag tog sånt där halvtransparent papper (vad heter det egentligen?) och bröt av de raka linjerna i fotoarrangemanget genom att sätta dem i vinkel. Några korsstygn och fotohörn höll kvar papprena också.

Till slut tog jag någon hård slags rosa tråd och gammalt läderband och häftade fast på LOn.

Jag kände mig nöjd med helheten, speciellt färgerna. Jag är ingen rosa person alls, så det var ganska udda att båda mina första LOs var i just rosa/lila?! Hm.

Sedan gjorde jag runda prickar av filt och häftade fast, skrev egna rubriker i hårdpapp och tog silverpenna runt som konturer.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: