23 mars 2007

Loving

Blev sugen på att tillverka en mer 'icke-pia' LO. Jag skulle med andra ord inte måla något. Det var en utmaning, för jag ville gärna, men lät bli.


Det här fotografiet på Alexander är nytaget när vi gick på Södermalm i helgen. Han är jätteduktig på att gå, men just såna här promenader blir för långt, då är det lämpligt att han faktiskt tycker det är skönt att åka vagn och även ta sig en tupplur i den. Gullungen!!!

Röd vanlig cardstock (Bazill???) och satte dit olika små restbitar av papper som jag ruffade till i kanterna med edgescraper och fluidchalk. Satte fast dem preliminärt med dubbelhäftande tejp.

Fotot lät jag vara som det var om man bortser från att jag delade det i fyra olika stora bitar. Mer än så 'misshandlade' jag det inte (jag brukar annars ha en förkärlek att 'fula' ner kort osv, vill ha en lortig och sliten look [mycket edgescraping, fluidchalking, riva, vika, knyckla ihop, sy över, göra fläcker, dutta med stämpelfärg över delar av motivet mm mm]). Kände det var dags att vara lite städad den här gången och låta fotot förbli fint, motivet på gossen är ju så fin som den är.

Sen kom symaskinen fram, min gamla kära vän Berninananann. Hon och jag har sytt mycket tillsammans, men det är mest i papprer nu. Hon är lite sur över det och tjatar om att jag ska sy mer i textilier. Äsch, hon är så gnällig, jag syr ju i alla fall. Hon får helt enkelt vara glad för det lilla, annars kan hon ju så himla lätt bli ståendes i skåpet och ruttna, hur kul är det på en skala, va?! Men så gör man ju inte en med en kär gammal väninna. (nej, jag har inte tagit några psykadeliska piller, om du undrar vid det här laget.)

Sydde fast alla delar och olika papper och fotona. Drog sedan några strängar med olika täta sicksack sömmar. Det blev väldigt bra av den enkla anledningen att det sitter där det ska sitta. Sen vart det estetiskt mycket vackrare än utan sömmarna. Sen fick jag lite mer 'pia-ruffs' känsla. Ha!

Inte klart nu heller. Satte fast loopy eyelets i fyra hörn utanpå fotografiet. Drog ett jätteläckert rött, vitt och svart snöre från BasicGrey *tindrar med ögonen* genom looparna.

De sista applikationerna jag sate på var små genomskinliga platsblommor från Queen and company (Fab flowers). Fäste dem med brads. Och en chipboard med texten loving från Wild Asparagus.

Sen vart det klart. Tog bara 90 minuter för mig att tillverka den är LOn. Måste vara ett nytt rekord för mig. Kan inte bara fatta???? Hur gick det till? Ändå var jag ju iväg och badade med Alexander mitt i allt också? Tja, det beror väl på att jag inte målade något på en hel LO!!! Kors i taket.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

2 kommentarer:

Malin sa...

Jättefin Pia, men inte alls likt dig. Häftigt att du kan gå utanför dina egna ramar också coh få det så snyggt ändå.

Vi ses snart!
Kram!

Scrapangel sa...

Hej Malin. Nä, det var inte 'jag'. Tack för komplimagnen! Synes och höres till veckan. Kram...