13 mars 2007

Busa med pappa

Ett försök att arbeta med mönstrade papper i lite större skala. Det var så fina bilder på Alexander och pappa att jag var tvungen att ha dem i fokus och inte låta så mycket annat ta utrymme. Därför blev den här LOn ganska avskalad.

Jag hade vit cardstock som jag målade med akvarellfärger för att få bort det helvita. Det gav ett lite smutsigt intryck på pappret. Till det villa jag ha enkel men färgfulla mönster. Streckade papper (Reminisce Love Lines + Chatterbok Poolhouse Stripe + KMA Dirty Laundry + sei doodley-doo girl + sei doodley-doo boy + Chatterbox Blizzard stripe + Die Cuts With A View blue Stripe + svart bazill) på höjden var det som jag var ute efter.

Satte på brads, snöre och lite Glossy accents på rubriken. Till brödtexten hade jag en tanke om att efterlikna sådana där textremsor som kommer ur en liten maskin (vad heter den?) men eftersom jag inte ägde en så fick jag tillverka något liknande själv.Jag skrev med vit glazepenna och gjorde också som 'broderi' runt fotona med samma penna.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

1 kommentar:

Scrapangel sa...

De där textremsorna jag frågar namn på ..... heter inte de dymo eller något sånt?