16 mars 2007

Rock On!

Det här är mitt senaste jobb. Alexanders pappa är ganska så galen i rock (mamma också för den delen). När Allemannen fick en tröja med Ramones på skulle vi naturligtvis fota det. Sen hade jag den andra bilden då Alle gör gesten med handen. Temat var liksom rock efter lite tankemöda på Papprika på onsdag kväll (tack ni andra där för hjälpen :)



Pappret är Rusty Pickles Prince Humperdink Princess Bride. (nu är det inte så mycket prinsesstema på den här LOn, men pappret var suuupersnyggt ju!). Tog lite fluid chalk i supersvart runt kanterna. På med fotona över mindre bitar mönstrade papper från Chatterbok (Dark Valentina Dots) + KI Memories (Wild things hugs) som jag akvarellmålade, egdescrapade och fluidchalkade (vilken svengelska.. ujujuj). Fäste med lim och brads.

Rubriken stansade jag ut med alfabet lånat av MiaMaria (tack!!!) på akvarellpapper jag målat i gula och bruna toner. Detta papper använde jag också för den lilla journalingen som sitter längst ned i mitten. Jag använde alltså ett ganska styvt akvarellpapper, vätte upp det, hade på gul akvarellfärg. Lät det nästan torka, hade sedan på olika duttar med brunare färg. Lät det i stort sett torka innan jag tog och slog med ena handen över penseln alternativt skvätte med penseln för att få små finare prickar överst. Sen skrev jag för hand listan på det som 'rockar/inte rockar'.

Tog band och hade på fluidchalk för att få samma gula nyans i det som resten. Sen hittade jag en jättestor gammal knapps baksida, lade i blommor som jag hade på fluidchalk, några brads och Glossy Accents så det blir en glansig yta. Hittade mikrofonen på Googles bildarkiv och skrev ut.

Tja, mer än så var det inte. Rätt nöjd faktiskt (jag vågar vara så där lite osvensk och erkänna att jag gillar något jag själv gjort...hehe).

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Supercool! Du är en stor insperationskälla..

Anonym sa...

JÄTTE SNYGGT!!!!!!! Väldigt bra förklaring med!

Scrapangel sa...

eva:

Det du gör på kvällarna på Papprika är en enorm glädje för mig. Ge och ta, du vet... TACK!

Scrapangel sa...

emmelie:

tack själv! Jag har upptäckt att jag tycjer det är enormt roligt att läsa hur andra har gjort sina LOs. Därför berättar jag själv, det kanske är någon som nappar på något ibland. Vore ju skoj... liksom.