19 mars 2007

Being Pia

Hittade ett överblivet och ituklippt foto på mina ögon. Något gammalt som blivit av från en tidigare LO jag hade tänkt göra. Nu ville jag göra ögonen, fast på ett nytt sätt. Fotot hade jag pysslat med i PhotoShop och därför är det lite blåare ögon än på orginalet (nähä?!) Eftersom det bara fanns ögon med ville jag fylla i resten på LOn med annan stil. Sagt och gjort. Så här gick jag tillväga:

Botten är BasicGreys Phoebe 795 och My Minds Eyes Magnolia Starbucks (?). Jag rev isär och skrev ut de olika orden via datorn (en massa olika typsnytt). Det var lite meckigt men det tog sig till slut. Sen duttade jag runt kanterna med fluid chalks.

Tog ritkol och ritade ut mun och näsa, hade på akrylfärg på det för att färglägga in. På med fixativ.

'Oh' gjordes med hjälp av BasicGreys Phoebe mini monograms i brunt, jag färglade dem dock mera med akrylfärger. Lite brads, floss tråd (tror jag det heter) runt, skrev sedan med en glazepenna 'how bitter sweet life can be'. Gjorde en tankebubbla kring hela alltet med samma penna.

Vet inte vad jag gillar helheten men jag är nöjd med hur jag fyllde i resten av mun och näsa. Var roligt att göra iaf även om slutresultatet blev lite snett och så...

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

3 kommentarer:

Scrapangel sa...

Nu vet jag var det är som buggar mig i den här..... det är det faktum att mellanrummet mellan näsan och munnen är för brett. Det är inte helt proportionellt.

Hm, undrar om jag är lite väl picky när det är sådana saker jag själv blir irriterad över. Eller kan ni också tycka att en sådan liten detalj kan skapa obalans i en LO.???

Anonym sa...

Den här lon är verkligen så himla coool! Du är underbart duktig på att teckna! Va inte så picky, jag har överhuvudtaget inte ens reagerat på det ev. mellanrummet. Jag tycker du gjort så fint med typsnitten och de härliga målningarna!!!

Kramen

Anonym sa...

Tycker att den är alldeles perfekt som den är.