23 mars 2007

Sovande polis

I Canada finns den ridande polisen, tror jag. Här hos oss har vi den sovande polisen. I det här fallet var vår lille poliskonstapel rejält trött och febrig. Han somnade liggandes på knä på fotpallen framför TVn. Så enormt söt, och så enormt trött. När jag hade fotat bar jag honom till sängen, måste vara lite skönare att sova där, tänkte jag.

Hade en bakgrund från Rusty Pickle's Shania Pashmina... det var ett ursnyggt enkelt papper i turkos. Lovely. På baksidan fanns de där röda prickarna med mönster i. Jag vek upp ett hörn och satte fast med Loopy eyelets. Trädde runt någon styvare tråd i två färger. Hörnet som blev 'över' täckte jag upp med Basic Greys Blush Double Dark. (Favvopapper!)

Monterade fast fotografierna med taperunner, sydde på några korsstygn. Satte fast brunt vanligt band med taperunner, klämde dit rubriken med stickers från Trim Designs.

Hittade några polismärken och skrev ut från Internet. Gjorde en kommunikationsradio (inte helt nöjd men det får duga) och sedan skrev jag dialogen på vanligt papper (oj, kanske inte var syrafritt när jag tänker efter..... ooops):

" Kommunikationsradion knastrar till;
- Centralen till 7510, kom!
- 7510, kom in!
- zzzzzzz.......
- 7510... är du där?!
- Sover du, 7510???
Viskar nästan ohörbart;
- Jag tror banne mig han har slocknat!
Radiotystnad."

Det var den det... trevlig helg!

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tycker att det du gör är helt fantastiskt. Går in och tittar då och då. Ska du bli bildlärare??? kram Anna L.

Scrapangel sa...

Anna L... nä, ingen bildlärare, är en annan lärare... *flin* tack förresten för komplimangen.