12 mars 2007

Peace


Peace, love and understanding! Jag erkänner, jag är en sucker för hippielooken. Älskar dessutom musiken - det var ganska givet att jag skulle göra en sån här LO någon gång.

Grunden var så klart Alexanders söta bild med solbrillorna som är lika runda som solen de inte skyddar så bra mot (billig men skojig typ). Kändes helt enkelt "groovy".

K & Memories papper Hannah Red Ornate som grundpapper. På det har jag ritat ett peacemärke med ritkol och sedan haft på fixativ. (Någon som förresten vet om det är så där vidare smart att använda fixativ till LOs med tanke på cellulosa innehållet i sprayen???)

Blandade småbitar av färgat/mönstrat papper som jag lagt in mellan peacetecknet för att skapa en flummig uppsyn. Lite text, peacemärken, blommor, hjärtan, stickles, smyke, band och en drake (Puff the magic dragon - tralalala) som spär på flummigheten a la 60-tal. (Detta inbillar jag mig givetvis som den 70-talist jag är).

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: