15 mars 2007

ARG!

Han var verkligen ARG! Vansinnigt ilsken, säkert på att mamma inte var framme med mat tillräckligt snabbt utan stod där med kameran i nyllet istället. Oops.

Det underbart fina bruna pappret är från MME (vad står den förkortningen för?) Bohemia och heter Bluebird handsome crown. Har också använt Chatterbox´s Blizzard Stripe. Jag lade lager på lager för att skapa en "säng" åt sonen att ligga och gallskrika på. Det är det han gör på orginalfotot nämligen.

För att göra det hela lite mer royalistiskt i känsla tog jag även band i samma färger och och andra små pappersbitar som passade ihop i färgskalan. På 'sänggaveln' hade jag lite Stickles för att glittra till det hela. Jag tog fluidchalk runt kanterna.

Hjärtat på 'täcket' har jag torrembossat (tror jag det heter, rätta mig gärna om jag missuppfattat detta). Tog en bit kartong, ritade ett hjärta, klippte bort innanmätet och sparade hjärtats ram, lade mitt papper upp och ned överst, tryckte ner det i hjärtformen med hjälp av en virknål så att det blev upphöjt i relief när man vände på pappret. Förstod ni?

Egen handstil, inte så tjusigt men högst personligt. Rubriken och kronan skrev jag själv och klippte ut och fäste med brads. Jag satte på ett OHblad över för att... ja... varför gjorde jag det egentligen? Det bara blidde så helt enkelt. Blev lite annorlunda i alla fall.

Eftersom jag inte har en scanner som tar A3 måste jag gå försöka sammafoga varje LO från två scanningar. Resultatet är inte alltid så lysande, men ni får stå ut med den där sneda skugglinjen över LOn.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

1 kommentar:

Scrapangel sa...

:::::: Torrembossning ::::::

Är det så som jag beskrev som man går tillväga?

Någon duktig själ som kan förklara?