16 mars 2007

Stickningen

Heh, en till bild med en nybadad gosse. Eftersom han saknar kläder ville jag leka lite med den ideén.

Det fina pappret som används är Lil Davis Designs Crillon Collection Mint Motif + Sweet Pea Motif *älskar*. Sen hade jag baksidan av det ena som var brunt och i samma färgnyans.

Eftersom Alexanders blick vandrar ner mot vänster lade jag fotografiet högst upp till höger. Då kunde han liksom blicka ner mot något på LOn. Sen råkade det bli en liten mus eller något liknade som jag målade i akvarell och highlightade med svart glazepenna. Att musen skulle sticka kom jag på senare, när jag tyckte det fortfarande saknades något i bilden. Jag tror det heter scrapbooking floss som jag använt (stämmer det? Någon?).

Rubriken gjordes med någon slags mall som jag använde.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: