16 mars 2007

Puss

Hmmm. Jag ska inte försöka härma andras alster där de så snyggt gör underbart vackra och harmoniska LOs på sina barn. Förut hade jag en hemsida där fotot var startsida. Jag tyckte det var dags att använda den fina bilden i en LO. Men resultatet blev nog inte så himmelens bra... jag fixar inte riktigt att göra såna här gulliga saker.

Texten på LOn lyder: "du var så liten och go och vi älskade att pussa på dig hela tiden". Det var ju lite gulligt med tanke på att det är just det vi gör på fotot. Sen ville jag återanvända färgerna i Alexanders linne. Och brunt passar ju fint ihop med det blågröna.

Jag gjorde grunden med akvarellfärger på vitt cardstock. Sen användes olika rivna pappersremsor på vertikalen och sydde fast med raksöm. (Jag vet inte vad papprena heter). Lite stickles på. Tog ett vitt band och hade på rubriken med både egentillverkade bokstäver och klistermärken. Det står ju 'puss' på fyra olika sätt.

Embossade de där märkliga symbolerna uppe i högra hörnet. De skulle förställa dem som var på det bruna pappret, jag tog en embossingpenna och målade på frihand, sen på med embossingpulver och värmde över brödrosten. Resultatet blev inte så strålande jag hoppats på. Men men, lite stickles på så förvärrade jag det ännu mer... *pust* ibland vill det sig inte bara. Embossing är inte min grej - (mååååste gå stämpelkursen på Papprika och lära mig).

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: