23 mars 2007

Alien parad

Alltså, vi äter en del mat på den där hamburgerkedjan som har ett storr gult M som logga. Det har blivit en del på sistone, och Allegubben har fått en del leksaker dårå ... *hostar rejält och hoppas att den sista pommesen inte skulle fastnat i halsen nu*. Visst, det är inte den bästa maten, men när Alexander ser M:et så skriker han [jag vill ha hamburga, syckling, pommes, kechupp å stakka läsk (det sistnämnda är alltså stark läsk). Jag är inte så picky heller så det brukar ju slinka ner relativt lätt. Nog med förtydliganden och bortförklaringar. Så här gick det till när jag gjorde den här LOn:

Tog mörkblått och mörkbrunt papper som grund. Målade himmelsbakgrunden på akvarellpapper med, just precis, akvarellfärg. Hahaha. Sen tog jag och duttade och stänkte med penseln för att få det där prickiga utseendet. Lager på lager gav till slut en tillräckligt mörk men ändå halvtransparent känsla på kvällshimlen. Ritade dit stjärnor med vit glazepenna.

Målade även den lilla utomjordingen och UFOt med samma färg och papper. Hade svart glazepenna runt för konturer osv. Sen kom jag på att jag nog ville ha ett fönster med. Då målade jag det också och försökte skapa träets ådringar och kvistar med akrylfärger. Det var pyssligt men såååå himla skoj! Kan verkligen rekommendera att måla olika detaljer själv, man behöver inte vara proffs, det är inte jag, utan har jag skoj så brukar det också bli rätt okej.

Jag tänkte länge fram och tillbaka om jag skulle försöka göra en fondtapet på högra sidan av LOn men det blev inte något. Jag bara stirrade och kom ingen vart. Det fick bli en mörkgrå tapet istället. Satte på ett band i skarven för att få lite kontrast.

Jag använde något liknande vellum (?) och hade som ljuskägla från UFOt in genom fönstret. Egentligen hade jag velat ha den något gulare i färgen, men det passade inte in sen när jag testade fram och tillbaka, det blev ett vitt ljussken slutligen.

'alien parad' tillverkade jag utifrån några chipboard som jag målade med akryl. Jag tog lite stickles guldlim för att få en annan textur på rubriken. Sen målade jag dit ögon och munnar. Till spröt/antenner på gubbarna tog jag och bröt av knappnålar och satte fast dem med gluedots på baksidan av chipboarden. Dessa satte jag slutligen fast med kuddar.

Fråga: tycker du att jag ska skriva en kort journal på det gråa pappret, eller låta det vara 'rent'?

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejen! Kul att se resultatet färdigt såg ju bara början på Papprika. Den blev ju kanon cool. *you rock girl*

Sitter inne i det fina vädret och svär över att jag inte får några fina foton att scrappa. *hinner i alla fall inte framkalla några :(*

Vi syns i morgon, ska bli jätteskojigt. kram Mia

clara sa...

åh vilken kuuul! Jag gillar dom där konstiga leksakerna men vi har bara fått en och den tappade a bort ...:(
jo jag tycker du ska skriva lite i det grå, alltid kul med text!
hoppas vi ses på papprika snart
kram Clara

Scrapangel sa...

Mia: tack, du är så snäll. :)

Scrapangel sa...

clara: vill du ha några så har jag... hehehe. Låg ett gäng i bilen såg jag.

Kommer dra upp till Norrland över påsken och kommer inte komma till Papprika på en vecka. Men sen så!!!

Kramen!