19 april 2007

Zero gravity

Kors i taket - det blev en dubbel-LO! Det var först tänkt som en utmaning, men jag väljer att inte skicka in den. Är inte helt nöjd med helheten, det är något som stör mig rätt rejält. Detaljerna är snygga och så vidare, men helheten - nä!

Det är för övrigt Mimmie som hoppar studsmatta i Sveg. Helt underbara bilder. Det är alltså inget fel på själva motivet ;)

Hur gjorde jag då? Jo, hade ett svartgrått papper som grund (Die cuts with a view Glitr B/W stripe + circle). Till det hade jag andra papper för att bryta av mönstret och färgen (Bazill cardstock grått + mörkrosa) samt ett mönstrat reliefpapper som ser ut som korrigerad plåt. Det var läckert i kombination. LOn är mycket mer glittrig i originalutseende:

Sen stansade jag ut prickar i olika storlekar och skrev rubriken med ritkol. Lite klämmor och så var det med det.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

1 kommentar:

Scrapangel sa...

Nu när jag ser den så här på håll, typ, inser jag att den är för balanserad, trots att jag gjorde små olikfärgade ovaler för att skapa en skillnad mellan fotografierna.

Ja ja, snart kanske jag når ändå fram till toppen och känner mig NÖJD med en jag gjort själv... för hård mot mig själv? Ja, kanske. Eller, nej...