11 april 2007

Önskebrunnen

Alexander och jag var inne och promenerade på stan en dag i mars, och så såg vi den här härliga platsen. Han sprang runt och tyckte det var skoj, jag fotade honom så klart. Sen hittade han stenar att slänga ner i en 'önskebrunn' som fanns inne i mitten av gården. Och det gjorde han. Det var efteråt när jag tittade på nyheterna och en person intervjuades på samma plats, som jag förstod att det var UDs kontor vi varit och besökt. Hihi.

Den här LOn gjorde jag på min allra första mara på Papprika. Det var oerhört skojigt att se alla tjejer sitta och febrilt och kreativt skapa alster på alster. Som bekant har jag inte samma höga frekvens av skapande, jag värker ju fram det mesta jag gör. Men det var jättekul och den här fick jag iallafall till den kvällen tillsammans med en annan LO (pappas klocka).

Jag hade Basic Grey (Scarlet letter Night) som bakgrund. På den satte jag sedan fast bruna band, fotomattor av vanligt brunt kartongpapper som jag edgescrapade och chalkade med fluid, och ankrade fast i pappret med lim och brads. Sen tog jag akvarellpapper och målade en önskebrunn (tack Miao för skissen!) med akvareller. Rep till brunnen tillverkade jag enkelt av en bit snöre som jag virade runt. Klippte ut runt omkring och målade konturer och detaljer med tuschpenna.

Jag ville ha en skylt som beskrev lite av dagens äventyr, det fick bli på en liten bit journal i samma kartong som fotomattorna. Sen hade jag på en bit OH-papper och fäste med brads. Jag monterade slutligen fast några metallknappar och 'pengar' på.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

1 kommentar:

clara sa...

snygg! jag gillar fotonas olika storlek och placering, och brunnen är hur söt som helst!
Det är så kul med dina små teckningar!!!