12 april 2007

Resa bort

Den här blev jag riktigt nöjd med! Skojigt var det också att göra den.

Alexander åkte tåg med mormor och då gav konduktören en liten söt biljett till Alexander också! Den måste jag naturligtvis scrappa. Eftersom jag tillverkade LOn uppe i Storsveg hade jag inte tillgång till vilka fotografier som helst. Det fick duga med ett litet äldre foto på gossen, det blev fint det med ;)

Hade så fint papper till grund (tror det är från Basic Grey men är inte helt säker). På det fanns lite vita fält jag tyckte passade bra till min idé med tåget.

Tåget ritade jag vid köksbordet när de andra satt och pratade, det bara flöt på och helt plötsligt hade jag färglagt det med akvareller, klippt ut och satt pigment liner som detaljer. Lite lekfullt så där och lite halvbarnsligt till utseendet, precis det jag var ute efter med tanke på biljetten...

Sen satte jag dit tåget på ett "räls" jag målade till med ritkol. Där kom det vita på bakgrundspappret bra till hands när det blev rökmolnet från lokomotivet.

Rubriken tillverkades av chipboard som jag satte på Basic Grey papper på. Biljetten hängde jag fast på lite vit floss som jag krullade till runt en penna. Eftersom man inte kan se baksidan av biljetten valde jag att skriva dit en journal bredvid på halvtransperent papper och fäste fast det med brads på kartong. Texter lyder som följer:

'Tiddlipom och piddelipåg, nog är det roligt att åka tåg.

Tiddleipom och piddelipunt, det säger i hjulen när de går runt.

Tiddlipom och piddelipett, men man ska väl ha en egen biljett

OCH DET HAR DU!"

"Resa med mormor från hemma till Täby med buss. Därifrån vidare till nya äventyr med tåg. Roligare än så kan det bli svårt att få."

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

4 kommentarer:

Malin sa...

Alla dina loyouter är så fina Pia. Kul att se så mycket nytt i bloggen. Kramar!

Scrapangel sa...

Tack Malin!

Jag försökte komma åt din blogg, men jag kunde inte komma vidare till din profil?!

Kram!

clara sa...

underbart litet tåg! Du är så duktig!!!

Rickhard, Anna & Mimmie sa...

Jaa hoppas resan går till oss snart igen

kramar