21 april 2007

Maskrosor

"Varje år letar jag efter de där små liven som orkar streta sig upp ur en kall och hård jord. Trots sin kamp sitter de sedan där vid vägkanterna och på bruna gräsplättar, så gula och ljuvliga!"



Först gjorde jag den här LOn helt i beige. Då satt journalingen snett uppåt vänster hörn. Jag målade en stoor cirkel med beigebruna toner i akryl. Men det funkade inte alls. Jag blev irriterad och klippte av den halvan av pappret. Sen satte jag dit en tom gul bit och täckte över skarven med ett brunt band. Då blev det en helt annan LO. Börjar tycka om den mer och mer.

Jag använde mig av Bazzill cardstock i gul och beige. Jag valde att skriva en journaling som jag ramade in med egen doodling. Slafsade lite med akrylfärger, fluidchalks och pennor. Lite blommor, brads och band.

Detaljer:



--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: