12 april 2007

Tunnelbanan

Lilleman tjatade på mig att få åka buss och tåg. Sagt och gjort... vi packade ihop allt och tog vagnen ner mot busshållplatsen där vi bor. Då somnade han, och sov under hela bussresan. Vaknade inte ens när vi åkte tunnelbanan, utan slog upp dom blå preeecis när vi kommer upp vid Hornstull. Säger så där urgulligt då 'mamma, ska vi åka buss och tåg nu?'. Hmm... älsklingen då!

Tog Basic Grey (Phoebe Soma + Blush Delish). Jag gjorde fotomattor av sådant halvtransperent papper (Nååågon som vet vad det heter?). Sen skrapade och chalkade jag kanterna på fotona. Likaså med fotomattorna och textrutan.

Lade till pappret med prickar och stjärnor på för att få någon kontrast till allt brunt och orange. Sydde fast fotona, limmade dit resten, slutligen hade jag dit bågar för att fånga blicken till fotona som annars blev lite väl ... mesiga?!

Skrev datum och plats och gjorde som en liten "flagga" som jag häftade på.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: