12 april 2007

Pippifåglarna

Allemannen och jag hälsade på hos en arbetskollega i Bromma. Det var en sån där urhärligt tidig vårdag och det var övermäktigt vackert ute! Vi vandrade runt nere vid Mälaren och såg på fåglarna. Den här fina bilden fick jag på Alexander när han blickade ut över vattenspegeln.


Till grund användes Rusty Pickles (Sultan pashmina) som har den här härliga blåa tonen.

Jag ramade in fotot med halvbågar som jag chalkade och ritade lite sömmar på. Sen gjorde jag en journaling på akrylbotten och ramade in på samma sätt. Jag satte dit den lilla fågeln som applikation, efter det att jag hade ritat ut "resten" av sjön med fåglar utifrån fotografiet. Jag försökte alltså skapa en fortsättning ut ur fotot på LOn. Lyckades rätt bra, tycker jag.

Klistermärken från Penny Black stickaroos som rubrik. Ett par halvbågar till och jag satte dit plats och tid på små tags jag tillverkade själv av relativt hårt akvarellpapper.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: