15 april 2007

Smack!

En LO jag gjorde en kväll på Papprika (ja, började iaf, sen fick den bli färdig hemma ;). Mimmie var med till scrappingkvällen och det var himla kul tyckte vi båda! Hon är 13 år och oerhört duktig, har öga för små detaljer men även helheten. Nästa gång hon är i Stockholm är hon så klart med igen!!! Eller hur, Mimmie?

Den här bildserien togs hemma hos Mimmies mamma i påskas. Helt underbara bilder att scrappa! (tyvärr är kvaliteten inte den bästa på scanningen, men håll till godo...)

Till grund användes Rusty Pickle (Princess Bride Wesley - det är dett svart papper med ljusa prickar 'to die for', just totally löööve them!). De ljusare mönstrade papprena är SassaFrasLass (Blue boutique Treasure + Exuberant). Eftersom jag ville ha en tuff LO (då Mimmie är en tuff tjej med nitar osv) ville jag inte ha för mycket rött eller andra färger, utan jag körde mycket på svart.

Därför valde jag att göra fotoramar i svart cardstock, och piffade upp dem med lite svart band. Sen häftade jag fast dem på fotona. Enkelt.

Till rubriken använde jag något alfabet från QK, stansade ut i rött cardstock eftersom det går rött i Alexanders tröja på bilderna. De där 'måsvingarna' {} gjorde jag själv. Sen tog jag lite halvtransperent papper (fortfarande inte någon som vet vad det heter?) och rullade upp i kanten för lite effekt. Chalkade lite också när jag ändå var i farten *skrattar*. Doodlade lite med en souffle-penna i grått för den där lilla "lagom" matta dekoren. Slutligen två små tags med datum osv och fäste med brads.

--> Kommentera gärna det här inlägget :)

Inga kommentarer: