11 juni 2007

Vinnare

blev jag i Magdas albumklass. Den där man skulle tolka och scrappa Carl Larssons tavla "de mina". Mitt bidrag 'Vattenlekar' tog hem priset. WOW vad skoj!



Deras motivering var: "Med sin personliga stil anser vi att Pia har fört scrapbookingen till ytterligare en nivå, där gränsen är flytande mellan scrapbooking och traditionell konst. Fotot är underbart, journalingen likaså. Men framför allt har Pia lyckats förmedla den härliga atmosfär som tavlan "De Mina" förmedlar. Genom att teckna och måla runt fotot har hon fått fram det romantiska soldiset och den känsla av lugn harmoni som Carl Larsson-tavlan utstrålar. Vi är imponerade och gissar att vi kommer att få se mycket av Pia framöver. Grattis!"

Och jag säger bara: TACK!

16 kommentarer:

Emilia sa...

Den här måste du ju sätta upp på väggen! Så fantastiskt SNYGGT!! Förstår verkligen att du vann - grattis!!

Unknown sa...

Grattis! Din LO var en självklar vinnare, enligt mig - bara så vacker!

Tack för kommentaren om min senaste :-)

(Favvis)Maria sa...

thank u very much!=) Denna LO:en har jag nog sett nånstans förr=) Jättefin! Verkar sås vårt att måla så som du gör.. är det det? Vad mular du på för papper? Intressant! hihi.. ha d bra!

Rickhard, Anna & Mimmie sa...

Grattis ååå va kul
och den är så himla fin så jag förstår att den vann

kramar i massor
Anna

clara sa...

grattis grattis så kul! Du håvar in den ena vinsten efter den andra! Fortsätt i samma stil!

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS JÄTTE KUL jÄTTEFIN T ALSTER HURRAR FÖR DIG

Anonym sa...

Så otroligt vacker LO.
Den var en självklar vinnare i Magdas tävling.
Må så gott!

Kram
Petra

Laila sa...

Förstår mycket väl varför du vann! Det är en tavla!!! Så vacker.

MiaMaria sa...

Grattis!!! Det är verkligen en underbar LO :)

Anonym sa...

Jag är inte ett dugg förvånad att du vann. Jag såg ditt bidrag och bestämde mig för att inte ens försöka. :-)

Grattis tjejen!!

Anonym sa...

Grattis! Jag förstår att du vann. Helt under LO. Otroligt fint målad också.

Joanna sa...

En mycket välförtjänt vinst!! GRATTIS! :-D

Anonym sa...

Geez... Jag nästan slickar skärmen, jag kan inte kontrollera mig. DU ÄR FANTASTISKT DUKTIG, den här är otroligt snygg! Förutom din fantastiska målningstalang, måste jag bara säga att jag älskar hur du "slarvat till" kanten och satt upp på en annan cardstock - stygnen är pricken över I. Underbart!

Anonym sa...

Pia!
Nu har jag tittat runt här ett tag och jag är sååå imponerad! Den här bilden är helt fantastisk! Jag förstår inte det här med scrappande mer än i vanligt album, för mig ser det otroligt svårt ut. Och du lyckas så otroligt bra! Allt flyter ihop, det går knappt att se gränsen mellan målning och fotografi!

Sen har du ju världens bästa fotomodell där hemma också, så du får väl köpa honom en glass som tack ;-)

Stor kram från Karin

Anonym sa...

Vilken underbar LO! Vad duktig du är! Grattis till vinsten!

Anonym sa...

Ja du har då verkligen hittat kombinationen konstnärlighet och scrapping, helt underbar.
Jag är överhuvut taget imponerad över din stil, med att du ritar och målar så mycket på dina LOs, jättefint.
Tack för en trevlig stund inne på din blogg.