23 augusti 2008

Vattkoppor



Stackars, stackars Alexander. Han fick vattkoppor på våren 2006. Det kliade väldans mycket och doktorn skrev ut något dämpande mot klådan. På fotot ser han så hängig ut, och det var han ju. Oj vad mitt hjärta led med honom när det var som värst. Men så vet vi ju också att han inte kommer få det något mer.

Jag har använt akrylfärger för att måla cirkeln och de blå stänken. All text har jag stämplat, skrivit eller klistrat fast (klistermärken och thickers). Bakom fotot sitter en hidden journaling som dras upp.

Vet fortfarande inte vad jag egentligen tycker om Thickers, de har inget bra lim och de luktar illa. Sen gör man ju alltid av med vissa bokstäver snabbt och det är svårt att använda de som är kvar. Fast så är det ju iof med alla klisterbokstäver. Har nu inte sett att Thickers finns så mycket, är det på utgång tro?

8 kommentarer:

MissMian sa...

Hej! Tak för kommentaren i min blogg. Vilken skön scrapstil du har!! Gillar den skarpt och du åker på min favoritlista direkt!

Caroline sa...

Hej svejs!

Nu ska pausgympan funka. Fast kör den i IE (eller om Safari också kanske klarar det) så att du kan se animationen :-)

kram

Pirayan sa...

Snygg LO men ojoj stackars lillkillen han ser verkligen tagen ut!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Men stackars lilla vännen! Men du har gjort en kanon lo om eländet! Själv älskar jag Thickers men också fått några med dåligt lim, fast det händer med chippisar också! Jag har blivit så jäkla lat så jag orkar inte stansa bokstäver så stickers är perfekt! Brukar klippa lite i dem för att få bokstäver som fattas. Kolla gammal länk på Scrappiz! Ha det gott!

clara sa...

Men lille krake... jag antar att ni inte har några kvar, annars hade vi gärna tagit nåra. Vattkoppor alltså, inte thickers. eller jo thickers också, jag gillar dom! :)
Ses vi snart på papprika?

Cattis sa...

Vilken härlig layout! Har också vattkopps kort men det har inte blivit scrappat än..Kanske är dags!

Kram

Naomi sa...

tack för alla kommentarer i min blogg!
Thickers luktar illa?? De luktar ju underbart! iallafall de i vinyl. kan sitta och sniffa mig hög på dem!!(men jag är ju lite knäpp)
kram

Naomi sa...

och så var det LO,n oxå; Jättefin!