21 augusti 2008

Underbaraste gossen...

...i hela världen om mamma får välja.



Rubriken är med silverbokstäver från Panduro, fastän det inte syns så tydligt. Swirlen är en Grungboard, ett litet hjärta kommer från ett halsband köpt på Glitter, Alexander har ritat det orange hjärtat själv, linjalen är en sån där papperslinjal man kan hitta på IKEA, hålen på restbitarna har gjorts med en liten paperpiecer. Sen har jag kladdat med akryler (annars är det väl inte min LO... (pust, vad jag tar upp det varje gång jag bloggar... (egen minnesnotering om att sluta göra det))).

Den här tog en evighet och lite till innan den blev färdig. Det var en total katastrof ett tag innan jag slaktade nedre vänstra hörnet och gjorde om. Jag är inte helt nöjd med slutresultatet. Trodde att jag hade vision av något annat, men det kan nog inte stämma, eftersom jag alltid scrappar i häret-och-nuet. Jag använder aldrig en skiss, jag har aldrig en tanke eller vision kring hur jag vill att det ska bli, jag prövar mig fram med olika material och former tills jag känner att det duger. Det blir alltså en lång process (därav namnet på bloggen ;) och det är alltid en fight inom mig hur jag vill göra i nästa steg.

Det som jag dock lärt mig (?) är att aldrig sätta fast något förrän jag är helt på det klara med att det är så jag vill ha det. Tack Eva för tipset. Men det funkade alltså inte så bra den här gången, eftersom jag var tvungen att ta bort en del och göra om. Så är det ju ibland, eller hur?!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Du är så duktig! :-)

Fasen, nu måste jag skärpa mig och börja pyssla jag också!

Förresten, du har väl gjort dagens gympa? Du hittar övningarna på min blogg. :-D

Trevlig helg!

Kraaaam

Anonym sa...

Härlig och mycke att titta på! Dina texter/rubriker går alltid rakt in i hjärtat! *Kram*