28 maj 2008

Stjärnalbumet!

Jag är så nöjd med mitt album (tillåter mig själv att vara ego). Tack Mia för den lilla kursen!

På framsidan har jag använt mig av krackerleringslack.
Så läckert när albumet är utvikt.
På flyget ner till Belgien. Alexander har flugit en gång tidigare men det minns han inte, så det var lite spännande den här gången. EFter ett tag blev det dock tråkigt... tur att han fick lite lego av flygvärdinnan. Väl där orkade inte gossen gå (lat) så mormor bar honom då och då.
Åker spårvagn och tunnelbana.
Kusinerna leker.
Den kissande pojken (Manneken Pis) i centrala stan. Den är inte mer än 30 cm hög vilket man inte tror innan man sett den. Till höger går Alexander på såna där betongglas, men han kallade dem isglas (nej, jag har alltså inte stavat till isglass fel i rubriken ;) eftersom de såg ut som just is eftersom ljuset från rummen under släppte igenom ljus. haha.
Min familj: syster Mervi, jag, Alexander, systerdottern Angela och mamma. På högra sidan av uppslaget befinner vi oss på en spårvagn. Alexander verkligen älskade åka spårvägen och när vi i efterhand frågat vad han tyckte var bäst i Bryssel... ja, ni förstår. På bilden har han satt sig vid fönstret och så där coolt lagt upp benen.
Det finns så många fina parker i Bryssel. Vi besökte några av dem. Träd och blommor hade slagit ut mycket tidigare och det var så vackert.
Hemfärd. Boardingpasset som ligger gömt kan man dra upp som en tag.

8 kommentarer:

(Favvis)Maria sa...

Va häftigt! Jättfint album=) Ha en bra dag!

Jozebelle sa...

Vilket jobb, men det var snyggt och ett minne helt klart!!!

Carina sa...

Superfint Pia!
Vilket härligt album, nu vill jag också göra stjärnböcker.
Kram Carina

Anonym sa...

Så läckert! Värt att vänta på! Nu ska jag leta igenom gömmorna efter mitt påbörjade stjärnalbum...;o) Inspirerad blir man av dig, jag har sagt det förrut! Kram Liv

Anonym sa...

nice!!!! :-)

Ulrika aka LillBlomman sa...

Heeelt underbart!!! Vill också kunna!! Så läcker grej! Hoppas att du har det bra, varmt! Pust!!

Åsa / Dolores sa...

Åh, vilket härligt och inspirerande album. :) Nu blir jag sugen på att testa krackelerings-lack också.
Syns på lördag.
Kram Dolores

Cattis sa...

Vilket läckert album...har själv inte gjort något men är sugen på att testa!


http://kathis.blogg.se/