24 maj 2008

De bestiger en Grushög


Den första utmaningen för Scraputmaningen jag har gjort på flera månader. Jag valde att ta ett break på grund av bristande inspiration, stress och av andra personliga skäl. Men nu är jag tillbaka på banan, hoppas jag iaf.

Utmaningen gick ut på att använda sandpapper, skrapare eller nagelfil på något vis.

Jag valde att använda mig av alla tekniker som var möjliga (men så är jag queen of slitna looks =) Det slitna utseendet är något jag eftersträvade genom att bearbeta fotot väldigt hårt.

På fotot ser ni Alexander och hans kompis Tindra vid en dag på Skansen. Tindras turkosa overall använde jag som grund för att göra swirlsen. Dessa gjorde jag för övrigt med hjälp av en vas från Iittala, formen är underbar. Det mesta går ju att använda som bekant.

3 kommentarer:

Pirayan sa...

Jättefin. Kul ide att använda vasen som mall (jag e lite dålig på att komma på sånt). Skönt att du e på banan igen! :)

Jozebelle sa...

Åh vad kul att du är tillbaka, hoppas inte livet varit allför bråkig med dej!!!!

Kramizar Ann-Marie

Anonym sa...

VOILA!!! Se vad bra det gick!! :-)
Jag kommer inte till papprika ikväll men nästa vecka hoppas jag vi ses igen! Må bäst!