24 oktober 2007

Utmanad av Miao med 42 frågor!

Då var det dax att fylla i årets frågeformulär!!

1. VAD HETER DU?
Pia (sen ett mellannamn som börjar på I) Steelglove (fast på svenska då)

2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
Har inga byxor på mig...

3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Myggan på Kanal 5 (tittar inte, det låter mest jobbigt och skrikigt)

4.VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
Satt hemma och tillverkade 60 julkort

5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
Kinapuffar och smörgås.

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
Rätt ok. ca 7 grader och mörkt.

7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
Min mamma som berättade att jag redan sålt några julkort :)

8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
Ansiktet, mest ögonen.

9. GILLAR DU PERSONEN SOM UTMANADE DIG?
Om jag gör, Miao är en go vän och stort stöd i mitt liv.

10. HUR MÅR DU IDAG?
Migrän och fibrovärk, annars ok.

11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
Vatten.

12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK
Rött vin.

13. FAVORITSPORT?
Gillar ingen sport direkt, men det är rätt kul att titta på stora friidrottsevenmang på tv.

14. HÅRFÄRG?
Färgat mörkbrunt, tror jag.

15. ÖGONFÄRG?
Ljusblå och naiva. Haha.

16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
Solnedgång på Gotland (kopierar Mias svar för det är helt överenstämmande med mitt)

17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?
Helbror som är 34, fyra halvsyskon mellan 45 och 39 år.

18. FAVORITMÅNAD?
Har nog ingen favvo, men ogillar februari-mars för att det är en transportsträcka inför våren.

19. SENASTE FILMEN DU SÅG?
Black Snake Moan med Samuel L Jackson. Helt sjuk film alltså.

21. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
Lördagar.

22.FAVORITHOBBY?
Scrapping -duh!

23.ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
Ja absolut, dessutom är jag "spoken for" som man säger.

24. FAVORITLÅT(ar)?.
David Bowies Chinagirl just nu.

25. SOMMAR ELLER VINTER?
Sommar.

26. KRAMAR ELLER KYSSAR?
Kramar

29. VILL DU ATT DINA BLOGGVÄNNER SKA TA UTMANINGEN?
Ja men det vore ju trevligt.

30. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Ingen aning.

31. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Ingen aning, igen.

32. HUR BOR DU?
Lägenhet i Sollentuna, på gränsen till borgarbrackar Danderyd.

33: VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
Allt av Mari Jungstedt, Liza Marklund, Elizabeth George.

34. HUR SER DIN MUSMATTA UT?
Det är en musplatta på Macbooken som är vit.

35. FAVORITSPEL?
Har nog inget, gillade Monopol när jag var mindre.

36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?
Nä, den når inte ända fram - man vill ju inte vara en ny Gene Simmons!

37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
Nä.

38. ÄR DU ROMANTISK?
Ja, men det tror inte min make på.

39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
Både ja och nej. Lycklig för min familj.

40. VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
Hälsa på min bror, scrappa, sova, vara med sonen.

41. VAD ÄR KLOCKAN JUST NU?
22.42. Pip.

42. FAVORITMAT?
Filet Mignon Black and White. Sen älskar jag det mesta käre maken fixar ihop!

Jag utmanar de som vill, skriv gärna en kommentar i min blogg så får jag kika på dina spännande svar! Kram.

Inga kommentarer: