20 oktober 2007

Julkort

Jag har suttit och målat små flickor och pojkar i vinterskrudar för brinnade livet. Jag ritar först med blyerts, sedan målar jag med distresser och avslutar med en svart och smal tuschpenna i konturerna. Så här såg kortet it som jag gjorde på workshopen hos Magdas förra helgen.



De kort jag tillverkar hemma just nu har samma typ av motiv, men med andra bakgrunder och texter. De är dock också i 15x15 formatet.

Det är ju så enormt kul att skapa kort, varför har jag inte förstått det tidigare? Nu måste jag inhandla lite cellofanpåsar och lite dymo så jag kan färdigställa de andra korten, kanske finns det någon som också vill köpa något kort? Det vore ju verkligen en bekräftelse på att det duger, så att säga ;)

1 kommentar:

Caroline sa...

Jag kan köpa dina kort på studs! Du gör så mycket fint! :-)

Idag gjorde jag slag i saken och provade på inomhusklättring! JAG HAR REDAN TRÄNINGSVÄRK!! :-D Men det var kul! Har dock inte klättrat högst upp än, men det kommer :-p Kameran följde så klart med så nu har jag massa nya bilder som jag kan pyssla med.

Hur gick det med Uffes dator, förresten? Hörde ingenting i fredags så det kanske gick bra ändå? Han har väl inte lånat din plast.. förlåt, mac? :-D

Kram på dig tjejen!