25 oktober 2008

Dags för puss



Jag återanvände fotografierna, och ramarna kring dem, från LO en jag gjorde för länge sedan. En del scrappare blir alldeles förskräckta när jag berättar om hur jag "slaktar" de LOs jag inte är nöjd med. Men sån är jag. Är jag inte nöjd själv vill jag heller inte visa upp dem för omvärlden senare :)

Så, alltså har jag gjort lite recycling och satte på fotona på en röd cardstock istället. För att uppnå en shabby look jag så klart använt akryler, pappersspill och gjort lager på lager, ritat swirlsen med ritkol och sedan lackat över dem med Glossy Accents. Fotona monterade jag fast med 3D-kuddar vilket jag annars är dålig på att använda mig av (den här gången kom jag på det i tid).

3 kommentarer:

Pirayan sa...

Denna är jättefin, fast det var faktiskt den första du gjorde med dessa bilder också. .... hoppas allt är bra med dig! ta hand om dig!

Scrapangel sa...

Åh, då har vi inte lika smak, du och jag. Och det är ju bra, annars vore det ju förfärligt enformigt.

Jag vVar inte alls nöjd med den första med samma bilder. Fast jag är inte supernöjd med den här heller... självkritisk konstnär = jag.

MEN, jag tycker charmen med det hela är att faktiskt blogga både bra alster likväl som dåliga alster. Det har jag alltid gjort, och får väl ibland skämmas lite över det mediokra jag skapar. Allt sitter ju i betraktarens öga, heter det ju.

Tack för kommentaren, vännen.

Anonym sa...

ja de har du rätt i alla har vi olika smak men jag tycker att allt du gör är lika fint, trots att vi kan sitta mittemot varandra i syrummet och du inte är nöjd tycker jag den är kanonfin, troligen avunsjuka att jag inte är hänt och har samma tålamod som Mimmie och dej, nåja jag får i alla fall lite sytt i gott sällskap, när min kära svägerska är hemma hos oss, de är alltid kul med sällskap i syrummet :-)
kramar om er alla &
puss till Alex
kram Svägerska i kalla Sveg