4 oktober 2008

5 Farenheit



Efter en hel del slit har jag gjort klar den här LOn. Det gick åt fyra vita cardstock innan jag blev nöjd. Jag har rivit och vikt fotot. Sen edgescrapade jag kanterna, chalkade dem och vek ner lite hörn. Jag har dessutom lyckats limma fast fotot på en CS som blev ursämst. Rev loss fotot och det blev lite mer papper därunder. Fast det gör inte så mycket eftersom jag vill att stilen ska vara sliten och lite rå.

Det är en ljuvlig bild som återger minnen av en solig, vindstilla, solig och ganska kall dag. Vi var på skidstadion i Sveg och åkte kälke. Det som inte syns på bilden är Alexanders kusin Mimmies skithäftiga kälke i neonfärger! Alla andra barn stirrade på oss i avundsjuka, eller kanske förvåning. Vilket som, vi hade så enormt kul, det är riktig vinter som den ska vara.

Jag ville hämta upp den ljusblå himmelsfärgen genom att använda klara akvarellfärger. Jag blåste ut färgen till oregelbunda linjer, till Alexanders förtret. Han satt bredvid mig och skällde på mig för att jag blåste på honom när han ritade på sin teckning *hjärtat tar extra skutt*.

Snöflingorna är stämplade med en stämpel (döh) som jag inte har en aning om vart den kommer ifrån, mer än från Papprika :) Jag broderade de grå cirklarna. Armbandet a la 80-tal häftade jag fast lite snabbt. Symaskinen gick varm för att göra de vertikala strecken på fotot. I övre vänstra hörnet sitter en ihopplattad botten från ett värmeljus. Dymoremsorna sitter på sån där vit och super slitstarkt band som kommer med paket på posten, ni vet?

Men: jag har inte lyckats hitta ett smart sätt att sätta en svart ram runt LOn. Jag kan verkligen inte hantera alla funktioner i PS. Tips på hur jag skall göra? Pls!

Tja, det var väl det. Vad tycks?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej svägerska här som hmm glömt sitt lösen för inoggningen.
Ja denna är lika fin som alla andra du gjort:-)
Hoppas vintern som kommer blir lika härlig med skidåkning, kälkåkning, sparktur, snöskottning och inte att glömma va kul de är att göra snöänglar,
tur att ni kommer så vi får vara ute och bli barn på nytt vi oxå hehe Rickhard skulle inte tro jag var klok om jag skulle gå ut och göra en ängel utan Alexanders närvaro ååå va kul nu längtar jag efter er och tills ni kommer

kramar i masser
Svägerska

Anonym sa...

de har lovat/varnat för snö på onsdag så hehehe vi kanske kan göra sönänglar redan ihelgen när ni kommer hoppas hoppas snön kommer

kommer de mycket åker kälken fram oxå åååå va kul nu längtar jag jättemycket efter er :-)

kramizar
Anna

Ulrika aka LillBlomman sa...

Inga tips här inte! Är usel på PS. Borde lära mig bättre! Urhärlig lo!! Krispigt vintrig! Kramen!

Unknown sa...

Hej, undrar hur du mår? Haqr inte hört av dig på så länge. kram Mia

Cecilia sa...

så äckligt snygg (får man säga så?)

Scrapangel sa...

malvina:

ja, det får du säga. Jag blir faktiskt glad över det :)

(Favvis)Maria sa...

Jättefin!

Lilo sa...

Urläcker!!! Jag blev såååå förtjust i den här layouten! Wow!

Naomi sa...

Tycker oxå den är äckligt snygg!! (som allt du scrappar.) Du är otrolig!!

Anonym sa...

vilken helt underbar LO... gillar verkligen allt på och med den. Wow säger jag bara!
/mojmojmoj

clara sa...

men villken vaaaaannsinningt coll lo! jag älskar hur du rivit itu och sytt ihop fotot!!! Du DOMINERAR!!!