7 maj 2007

Fler sidor

till min "må-bra" bok. Det är något så frigörande att scrappa utan ett fotografi som grund. Nu har jag fortsatt på mitt tidigare tema och scrappar på 8 x 8 tums kartonger.



Den här andra bilden är ett jätteexperiment i miniformat. Jag tog bara två pappersbitar i rosa och svart, sen kladdade jag med akrylfärg (fingermålade) och hade på embossingpulver. Det ska inte föreställa något alls, bara 'artistik goja' hehehe.


Den tredje bilden är väldigt ljus trots försök att skapa mer kontrast i Photoshop. Den är jätteskir i tonerna, när jag ser på den blir jag alldeles varm för den är så söt och mild, hm, låter flummigt *I know*. Jag stämplade med en ljusgrå färg, som jag sedan fyllde i med lite ljusrosa penna, i varje liten blomma skrev jag saker som kan vara bra just då när jag läser det. Alla dagar är ju inte lika varandra.



--> Kommentera gärna det här inlägget :)

8 kommentarer:

tanja sa...

Den här "må bra-boken kommer bli helt fantastisk!

Kram

Scrapangel sa...

Tanja: Tack, vad snällt! Det är ju för att påminna mig själv om det positiva på den här sidan döden, typ. Kramar!

Anonym sa...

Härlig ide Pia, önskar jag hade energi nog att göra mer pyssel:(

Syns vi i morgon? Kramis

Scrapangel sa...

miao:

Tack! Tids nog kommer din kraft tillbaka, hoppas vi.

Vi syns imorgon om inget oförutsett händer! Kram!

Anonym sa...

Döh..
På din "JOY,of Pia" (man ska namnge sina konstverk), hittar jag inte mig själv.
Ingår jag under djur eller vänner? Jag förutsätter att jag är med annars kommer jag öva bastuba nästa gång du är här...

//Svågern

Anonym sa...

Lillebro du ska få ett skratt till ditt inlägg...hahh Pia frågade "vad betyder Bastu ba?

ja jävlar
pappa uffe

Scrapangel sa...

Svåger: du är med son vänner och djur, din lille björn!

Käre maken: det var faktiskt svårt att läsa när Alex hängde och klängde och skrek att han ville spela spel samtidigt... *ursäkten godtas?* hehehe

Anonym sa...

bastu ba, va kul, M i täby