27 april 2010

Brickband i rött a la Pia

Det här är alltså resultatet av grönt och grovt, se inlägget nedan.
Någonstans blev det väldigt fel när jag satte upp varpen. De mittersta trådarna har samma färg och är alltså bara i grunden rött där jag trodde jag skulle få det i gult.

Nåja, eftersom det blev skit med det har jag inte hakat upp mig på att mönsterväva heller. Jag har bara vridit och vänt helt efter godtycke och ibland utan någon som helst tanke alls. Det är med andra ord nästan så fel det bara kan bli. Men jag gillar det ändå.


Mönster: troligtvis Grovt och grönt?
Garn: möbel-8 i de färger som syns på bilden ;-) samt något annat norskt ullgarn i samma stil.
Inslag: oblekt lintråd (ser nästan silver ut, urläckert!)
Användning för bandet vet jag inte. Det ger sig nog :-) Det blev kanske 3 m.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skicklig du blivit! Jätteroligt att se att någon har användning av mina mönster.
Jag tycker det rosa bandet är mycket snyggt - vadå fel?? Det är ett annat mönster än du tänkte från början - men fel är det inte. Att vrida olika hela tiden i stället för att upprepa samma mönster är mycket roligare. Man kan blanda om brickorna också om man vill flytta en rand.

Lycka till med kommande band!
Louise

Scrapangel sa...

Hej Louise, tack för input. Jag tycker nog bandet fick en härlig egen karaktär. Det var roligt att väva när jag vände varsom hursom.

Nu vill jag göra ett band som är lite mer avancerat, får se hur det går :-)

Tipset om att bläddra om bland brickorna har jag inte vågat och inte ens förstått att man kunde gjort. Wow, det bara måste jag försöka nästa gång!

Fast först kanske försöka se om jag kan få någon som helst stil på mitt uppsatta ingefärskaramell. Där är det något konstigt med varpen igen.

Tack för att du tycker jag blivit skickkligare, så då säger jag tack för att jag fick en liten crash course den där korta stunden i Söderköping i somras :-)