26 november 2008

40 års kort

En mycket kär vän fyllde 40. Det måste uppvaktas på följande sätt. Det var otroligt roligt och rogivande att scrappa ihop det här kortet, så ni anar inte.












Det är två vanliga kartongbitar i grunden. Sen har jag haft på diverse spillbitar. Det är fastlimmat lite olika blommor i lager, för att få höjd och tjocklek på dem. Knappar, band, snören, brads, dymo, thickers och utstansade blommor har också pillats på. Jag har häftat en del och det sitter även en massa lim och dubbelhäftande tejp i.

Hundralapparna är ihopsnurrade och fästa med olika snören och smala band. Ideén hittade jag på Scrappiz, tror jag det var. En liten gratulation finns skriven på tagen som sitter gömd på första sidan.

Gångjärnen är Grungeboard som jag filat, målat tunnt med lite akryl, stämplat med guldfärg och embossat. Jag blev förvånad över att materialet fortfarande var helt böjbart och det blev inga som helst sprickor i embossingen, trots bryskt handlag. Toppen!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Så läcker kort och alla banden och blommarna. I löv It.

Anonym sa...

Ett jättefint och häftigt kort som även uppskattades mycket av födelsedagsfirarens fru. Kram Mia

Anonym sa...

Heeeelt fantastiskt kort! Man blir lite "avis", vill oxå få ett sånt fint kort! :) Kjam..

Marie - Med mina händer... sa...

Oooooh! Så läckert kort!