19 november 2008

Rutschkana

Så. Då har jag gjort en uppdatering på bloggen. Det blev ju en uppdatering av min LO-samling (i en superbra låda 31x31 cm från Granit (tips)) också. Jag har scrappat en del, men så är det också kort jag ska ge bort, och eftersom jag inte vill förstöra suprisen för mottagarna måste jag vänta med att lägga upp. Haven tålamod om ni nu orkar mer ;)



Den här LOn är rätt urflippad, till och med för att vara mig... jag är mer än nöjd, om jag får säga det själv :o Det är dock svårt att se detaljerna, reliefen, texturen och de fina färgerna. Ta och klicka på LOn så får ni en förstorning som visar det hela tydligare. LOn gör sig väldigt fin i verkligheten.

Först har jag limmat fast en massa olika spillpapper i rött och brunt. Sen har jag fixat ordning fotot i min egna favoritstil = rivit, skrapat på ytan och kanterna, limmat på band, sytt med broderigarn, smutsat ned med chalks & häftat.

Därefter satte jag på lite nät (från såna där skyddsnät man får på Finlandsbåtarna när man köper alkoholhaltiga vätskor) och band i papper samt spets. Sedan gjorde jag det ofattbara *ha* och hade på så enormt mycket akrylfärger att det i princip inte går att se det ursprungliga mönstrade pappret. Fast pappret var typ inte så fint, så det gör inte så mycket ändå.

Jag använde faktiskt speciellt mycket av guldfärgen från Making Memories akrylflaskor. Kanske för att jag lyckades trycka sönder flaskan så att det kom ut massor av färg från sidan av den. Synd att kasta bort färgen, liksom. Det blev lite mer blänkande än vad jag tänkt mig. Men guldet gör sig faktiskt väldigt snyggt!

Allt på LOn var vid det här laget väldigt brunt och guldigt. Det ordnade jag med att göra små flaggor i gröna och gula nyanser (lite rosa också). Rubriken är limegröna thickers från serien Dauquire.

Finito.

6 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Jag svimmar!! En totalt superhärlig lo i Pia stil! Skitsnygg om man får säga så! Vill se mera!!! Kramen!

Anonym sa...

Hihi, provar igen. :) Vill du kan du maila mig på genrup@revinge.nu så får du det.
Svarade dig i min blogg, men jag vet inte om du kollar.

JÄTTEsnygg LO förresten! :)

Pirayan sa...

super läcker LO Pia! Giööar verkligen hur man bara anar de olika materialen och mönstren i färgen - skitsnyggt! Fy för länge sen vi sågs! Kram!

Anonym sa...

hej va kul å höra från dig :-) det är jättebra med magen :-) mindre foglossning å allt just nu så nu njuter jag :-)

hur är det med dig då?

kramar

Cecilia sa...

Vlken skön urflippad layout. Roligt att bara ösa på så där.

Annette sa...

Helt underbar!